Tramwaje Warszawskie
Wszystkie przystanki tramwajowe w Warszawie są stałe, tzn. nie istnieją przystanki "na żądanie".
Standardową częstotliwością linii tramwajowych w Warszawie jest co 10 minut w szczycie, co 15 minut poza szczytem, w soboty i w święta, oraz co 20 minut wczesnym rankiem i późnym wieczorem. Najczęściej kursującymi liniami tramwajowymi są: 9 (Okęcie-Gocławek), 17 (Metro Młociny-Służewiec), 23 (Nowe Bemowo - Czynszowa), 26 (Os. Górczewska - Wiatraczna), 33 (Metro Młociny - Kielecka).
Jednym z największych i najbardziej uczęszczanych węzłów tramwajowych jest Rondo Wiatraczna znajdujące się na Grochowie. Znajduje się tam pętla dwóch linii (8, 25) i przystanki przelotowe dla kolejnych trzech (3, 9, 24). Jest to jedno z najlepiej skomunikowanych miejsc w stolicy.
Najdłużej kursującymi liniami tramwajowymi są linie 1 i 26 - kursują codziennie do ok. północy. Opłata za przejazd tymi liniami w godzinach nocnych jest taka sama jak w ciągu dnia.
Najkrótszą linią tramwajową w Warszawie jest linia 2, kursująca na trasie Metro Młociny - Most Północny - Stare Świdry . Ma ona 4 przystanki: Metro Młociny, Zajezdnia Żoliborz, Świderska i Stare Świdry.
Na ulicy Stawki, Stalowej, Nowowiejskiej między Politechniką a Placem Zbawiciela, 11 Listopada oraz Młynarskiej w kierunku Bemowa torowisko jest ułożone na ulicy, a tramwaje mają podobne prawa co pojazdy kołowe.
Na ulicy Młynarskiej w kierunku Centrum oraz na Moście Śląsko-Dąbrowskim torowisko również jest położone na ulicy, jednak został tam wydzielony specjalny pas dla tramwajów i autobusów.
Ulica Nowowiejska między Placem Politechniki a Placem Zbawiciela jest jednokierunkowa, ale tramwaje jeżdżą w obie strony. Mają one wydzielony specjalny pas, dzięki któremu mogą jeździć "pod prąd".
Warszawa jest jednym z dwóch miast w Polsce, gdzie sygnalizacja tramwajowa jest trójkomorowa (drugim takim miastem jest Gdańsk).
AVERBIS - Przewodnik po Warszawie